Kampaň roku: Christian Louboutin oživuje díla starých mistrů

Nemůžeme si pomoct – Christian Louboutin je prostě ďábel! Po jeho legendárních lodičkách s červenými podrážkami touží snad každá žena, ale to mu zřejmě nestačí. V jeho hlavě navíc vznikají jedny z nejdokonalejších fashion kampaní. Nevěříte?

Louboutinky se sice prodávají samy (ačkoliv cena jednoho páru může jít do desítek tisíc korun), ale bez pravidelného marketingového zviditelňování se dnes neobejde nikdo. Když už tedy reklamní kampaň, tak dvakrát do roka a ať si z ní všichni sednou na zadek! Přesně tohle Christian Louboutin umí a fotografiemi z kolekce podzim/zima 2011 teď dokazuje, že se mu to zase podařilo.

Tedy abychom zase nepřeháněli – módní mág samozřejmě dokonalé fotografie nevytvářel sám. Realizací kampaně byl pověřen fotograf Peter Lippmann, specialista na portréty. Lippmann je ovšem proslulý také postprodukcí svých fotografií pomocí technologie HDR. Není vůbec nutné přesně vědět o co jde – vězte ale, že právě HDR stojí za specifickým barevným podáním a zvýšeným kontrastem všech fotografií.

To ale samozřejmě není na nové kampani Christiana Louboutina nejpodstatnější. Podívejte se pozorně na fotogalerii. Nepřipadají vám portréty nějak… povědomé? Ano, správně! Inspirací se staly slavné obrazy starých mistrů, které všichni dobře známe.

Marie-Guillemine Benoist, Jean-Baptiste Camille Corot, François Clouet, Georges de La Tour, Jean-Marc Nattier, James McNeill Whistler a Francisco de Zurbarán… Jejich díla sice původně neobsahovala luxusní boty a kabelky Christian Louboutin, ale jinak se jimi nová kampaň inspirovala často až do posledního detailu.

Louboutina ani Lippmanna přitom nikdo nemůže nařknout z plagiátorství – slavným a notoricky známým obrazům vlastně skládají tu největší poctu. Ne snad, že by na ně bylo možné vůbec kdy zapomenout, ale spojení s převážně excentrickými modely bot a kabelek jim vzhledem k cílové skupině reklamní kampaně může jedině prospět. O jaké modely se to vlastně jedná?

Podzimně-zimní kolekce jich samozřejmě obsahuje mnoho desítek, na fotografiích ale dostaly prostor signifikantní boty „Balda Booty“, jehlové lodičky „Halte“, zlaté lodičky „Pigalilli“, kabelka „Catalina“, kožešinové boty „Puck“, leopardí kabelka „Artemis“, kotníčkové boty „Tootsie“ a sexy páskové sandálky „8 Mignons“ na jehlách.

Skvělá práce! Dosud favorizovaná podzimní kampaň Miu Miu s „retro“ Hailee Steinfeld v hlavní roli nesahá Lippmannově uměleckému dílu ani po kotníky. Tak na to myslete, až si budete vybírat lodičky pro nadcházející plesovou sezónu :-)